یک دانشجوی ...

اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

یک دانشجوی ...

اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

آخرین نظرات
لوگوی دوستان
محمدرضا موحدیان

محمود فرشچیان

سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۴۸ ب.ظ

          مینیاتور های حیرت انگیز استاد محمود فرشچیان

استاد فرشچیان در ( ۱۳۰۸ اصفهان) نقاش بزرگ ایران است. پدر فرشچیان که نماینده فرش اصفهان بود با دیدن استعداد فرزندش، وی را به کارگاه نقاشی استاد حاج میرزا آقا امامی برد. فرشچیان پس از آموزش نزد استاد امامی و بهادری و دانش‌آموختگی از مدرسه هنرهای زیبای اصفهان، برای گذراندن دوره هنرستان هنرهای زیبا به اروپا سفر کرد و چندین سال به مطالعهٔ آثار هنرمندان غربی در موزه‌ها پرداخت. بنا بر گفته وی در موزه‌های اروپا، اول کسی بود که وارد موزه می‌شد با بسته‌ای از کتاب و قلم، و در نهایت آخر از همه، خود او بود که از موزه خارج می‌شد. پس از بازگشت به ایران، فرشچیان کار خود را در اداره کل هنرهای زیبای تهران آغاز کرد و به ریاست اداره ملی و استادی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزیده شد. محمود فرشچیان، هم اکنون در نیوجرسی آمریکا ساکن است و سفرهای دوره‌ای و فصلی به ایران دارد.
فیلم مستندی نیز با عنوان عشق‌پرداز به کارگردانی محمد هادی کاویانی، با حضور عزت الله انتظامی، پرویز پورحسینی و با صدای زیبا بروفه در نکوداشت او ساخته شده‌است که در آیین رونمایی کتاب پنجم استاد به نمایش در آمد.
فرزندان استاد فرشچیان به نام های دکتر علی مراد فرشچیان و لیلا فرشچیان و فاطمه فرشچیان هستند. فاطمه که دانش‌آموخته رشته پزشکی و از اعضای سازمان مجاهدین خلق بود. فاطمه فرشچیان و همسرش ابوذر ورداسبی در مرداد ۱۳۶۷ طی عملیات این سازمان کشته شدند. دکتر علی مراد فرشچیان در ایالت فلوریدا آمریکا مشغول طبابت می باشد و لیلا تحلیلگر رفتار در ایالت نیوجرسی ساکن است.

 

 

CKsCFhjO6h.jpg

 

PBw9VuD59l.jpg

 

5s2qxEK78r.jpg

 

9azcAz5Bcw.jpg

 

08AxGxrW7t.jpg

 

z1ONtuH0Ex.jpg

 

jvAqwxxkcJ.jpg

 

MhBJQwE7W0.jpg

 

IGXY2Is6ES.jpg

 

Rfzbh4E4Lt.jpg

 

D4wLncW2w1.jpg

 

VusmqRKEdW.jpg

 

UBIHHHsV4R.jpg

 

TwNIhz89Wf.jpg

 

jqd31Q6F6D.jpg

 

7gLq7oXrP9.jpg

 

g9w7jDmbnu.jpg

 

ljh3YEsIZZ.jpg

 

KCYsgxZZV3.jpg

 

kAWtMhAwbD.jpg

 

STtyTrVgPA.jpg

 

keWwaKHCzx.jpg

 

9YtsGPeWB2.jpg

 

6E8SvwH8L3.jpg
منبع salijoon.info
  • ۹۲/۰۳/۰۷
  • MRM

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
1daneshjoo.blog.ir